WYNIKI REKRUTACJI
Szanowni Państwo!
Bardzo dziękujemy za ogromne zainteresowanie naszą szkołą i udział w rekrutacji. Niestety, nie jesteśmy w stanie przyjąć wszystkich dzieci ani większości z kandydatów wpisać na listę rezerwową. W tym roku szkolnym utworzymy dwie klasy pierwsze.
Lista dzieci przyjętych do klasy 1:
001, 003, 004, 005, 006, 012, 013, 014, 022, 024, 025, 026, 027, 028, 034, 035, 037, 038, 040, 047, 048, 049, 052, 054, 056, 058, 060, 066, 075, 078, 080, 086.
Prosimy o wpłatę do 27.02.2025 roku: wpisowego (2700 zł) i kaucji (2340 zł) oraz podpisanie w dwóch egzemplarzach umowy o kształcenie i złożenie jej w sekretariacie szkoły. Aktualny wzór umowy otrzymacie Państwo na adres e-mail.
Numer konta:
Szkoła Podstawowa nr 9 STO im. Wisławy Szymborskiej
02-785 Warszawa ul. Wiolinowa 6
Bank Pekao
50 1240 6250 1111 0010 6517 2592
Tytułem: imię i nazwisko dziecka, rekrutacja do klasy 1.
W przypadku niewpłacenia wpisowego lub kaucji w wyznaczonym terminie lub niepodpisania umowy, dziecko jest przenoszone na ostatnią pozycję listy rezerwowej, a sekretariat Szkoły powiadamia rodziców dziecka będącego na pierwszej pozycji listy rezerwowej o możliwości zajęcia zwolnionego miejsca.
Spotkanie rodziców dzieci przyjętych do klasy 1 odbędzie się w czerwcu 2025 roku – zostaniecie Państwo powiadomieni o tym telefonicznie lub mailowo.
Lista rezerwowa
021, 010, 046, 071, 045, 043, 077, 042, 064, 018, 023, 065, 041, 033, 007, 009, 076, 088, 019, 036, 089, 030, 067, 063, 015, 032.
Małgorzata Walczak-Iwanowska
Dyrektor szkoły
Dokumenty zapisu kandydata do Szkoły Podstawowej nr 9 STO
Mała motoryka – sprawne ręce
Rozwój umiejętności zwanych małą motoryką pomoże dziecku wykształcić zdolności takie jak: zapinanie, zawiązywanie sznurówek, które wiecznie się rozwiązują, ale przede wszystkim tak bardzo potrzebne w szkole i w domu – pisanie czy cięcie nożyczkami.
I jeszcze jedno – dzieci najlepiej bawią się w towarzystwie swojego rodzica…
Życzę udanej zabawy!
Monika Czajka, psycholog szkolny
Dojrzałość szkolna
Mamo! Tato!
Niedługo zostanę uczniem! Już nie mogę się doczekać! Sporo potrafię, ale wiele jeszcze muszę się nauczyć; pomóżcie mi, proszę, w przygotowaniu się do tego ważnego momentu.
Bawcie się ze mną, świadomie wspierając moje umiejętności w zakresie syntezy i analizy słuchowej i wzrokowej, niezbędne w czasie nauki pisania i czytania:
- Szukajmy wyrazów kończących się i zaczynających na daną literę, rozpoznawajmy głosy z otoczenia
- Wyszukujmy szczegóły, którymi różnią się obrazki
- Wskazujmy identyczne przedmioty lub te, które nie pasują do pozostałych
- Kolorujmy razem według kodu lub dorysowujmy w kratkach brakującą połowę obrazka, rozwiązujmy labirynty
- Układajmy puzzle
Wspierajcie mnie w zakresie rozumienia relacji przestrzennych typu:” nad”, „pod”, „przed”, „za” oraz odróżnianiu lewej i prawej strony:
- Wspólnie układajmy historyjki obrazkowe oraz kompozycje z klocków, figur geometrycznych, patyczków
- Rysujmy według instrukcji słownej
- W czasie porządkowania pokoju poproście, bym położył misia na górnej półce, a kiedy będę nakrywał do stołu sprawdźcie, czy nóż i łyżka leżą po właściwej stronie
- Gdy będę miał kłopot z ustaleniem lewej i prawej strony, poskaczcie ze mną chwilę, a potem razem poszukajmy serca; gdy już ustalę po której bije, zaznaczmy tę stronę np. zakładając frotkę
- Bawcie się ze mną w poszukiwaczy, ukryjcie coś, co mam odnaleźć, a potem dawajcie mi wskazówki – „dwa kroki w lewo, trzy do przodu, jeden w prawo”
Bardzo chcę nauczyć się pisać, a Wy możecie mi pomóc w przygotowaniu się do nabycia tej umiejętności:
- Zwracajcie uwagę na to jak trzymam kredki i ołówek; powinienem posługiwać się trzema palcami: kciukiem, środkowym i wskazującym
- Inspirujcie mnie do podejmowania różnorodnych form aktywności plastycznej: malowanie palcami, nawlekanie koralików; przekładanie sznurków przez dziurki; lepienia z ciastoliny, plasteliny, masy solnej, rysowania; tworzenia wycinanek i wydzieranek; kalkowania, stemplowania
Wspomagajcie mnie w procesie samodzielnego rozwiązywania problemów, szukaniu rozwiązań i planowaniu kolejnych działań:
- Nie podawajcie gotowych rozwiązań; pytajcie, co moim zdaniem, powinienem zrobić w danej sytuacji
- Jeśli poproszę o naleśniki na obiad, sprawdźmy razem, czy mamy wszystkie potrzebne składniki, ułóżmy listę zakupów, wybierzmy się do sklepu, a potem razem przygotujmy obiad; bardzo chętnie pomogę
- Zadawajcie mi zagadki – mogą być przeczytane z książek lub wymyślone przez Was; w czasie spaceru możemy bawić się w „rzecz, którą masz na myśli”; jeśli powiesz mi, że ”…ta rzecz jest niedaleko, jest brązowa i służy do odpoczynku w parku”- będę wiedział, że to ławka; potem ja zadam Wam zagadkę i zobaczę, czy sobie poradzicie z rozwiązaniem
- Grajcie ze mną w gry polegające na zapamiętywaniu układu przedmiotów i określeniu, co się zmieniło, np. w czasie robienia zakupów poproście, żebym zamknął oczy, dołóżcie kolejną rzecz do koszyka a ja zgadnę co to
Nie zapominajcie o umiejętnościach komunikacyjnych, koniecznych do osiągnięcia sukcesu w szkole:
- Rozmawiajcie ze mną codziennie, pytajcie o moje uczucia, zainteresowania, o to jak minął dzień w przedszkolu; zachęcajcie do opowiadania
- Słuchajcie uważnie tego, co mam Wam do powiedzenia
- Korygujcie moje błędy
- Codziennie mi czytajcie
Pomóżcie mi dojrzale, adekwatnie do sytuacji reagować na sukcesy i porażki oraz zrozumieć w pewnym zakresie znaczenie obowiązku i odpowiedzialności za siebie:
- Grajcie ze mną w gry planszowe typu „Chińczyk’; ważne jest przestrzeganie zasad gry i Wasza reakcja na moje zachowanie; w przypadku porażki pozostawcie mi czas na uspokojenie się, a następnie zaproponujcie kolejną partię; pokażcie mi, w jaki sposób Wy radzicie sobie z niepowodzeniem; przegrywając, nazywajcie uczucia: „Złości mnie, że przegrałem, ale gratuluję Ci wygranej”, „może następnym razem pójdzie mi lepiej”, „szkoda, że nie wygrałem, ale i tak się dobrze bawiłem”
- Nauczcie mnie technik „samouspakajania”, np. poprzez powtarzanie w przypadku porażki mantry: „najważniejsze, że się starasz; nic nie szkodzi, jeśli Ci nie wychodzi, przecież się dopiero uczysz”
- Powierzajcie mi obowiązki i odpowiedzialne zadania, oczywiście na miarę moich możliwości, np. podlewanie kwiatów, nakrywanie do stołu; każde wykonane zadanie nagradzajcie pochwałą
- Jeśli jestem znudzony, rozdrażniony lub zmęczony, przerwijmy pracę; chwalcie mnie za to, co już udało mi się osiągnąć; ustalmy, kiedy zadanie ma być wykonane i kontynuujmy pacę zgodnie z ustaleniami
Zwróćcie uwagę czy:
- Chętnie uczestniczę w zabawach i grach ruchowych
- Potrafię jeździć na rowerze, łyżwach, rolkach
- Jestem w stanie zachować określoną pozycję ciała przez jakiś czas (spokojnie stać, siedzieć)
- Potrafię się samodzielnie ubrać, zjeść posiłek, korzystać z toalety
- Dobrze widzę i słyszę
- Męczę się szybciej niż moi rówieśnicy
- Prawidłowo wymieniam wszystkie głoski
Wasz przyszły wzorowy uczeń