Rekrutacja do klas pierwszych

Rekrutacja do klasy 1 na rok szkolny 2025/2026

Harmonogram rekrutacji:

14.01.2025 r. godz. 17.30 – spotkanie informacyjne dla rodziców kandydatów do klasy 1 w szkole przy ulicy Wiolinowej 6.

Ze względu na ograniczoną pojemność sali gimnastycznej na spotkanie informacyjne obowiązują zapisy w sekretariacie szkoły (tel. 22 643 48 02, 508 091 331). W spotkaniu może uczestniczyć tylko 1 rodzic.

 

Rekrutacja uczniów odbędzie się w wybranym przez rodziców terminie: 25 stycznia 2025 r. lub 1 lutego2025 r. w formie spotkania dzieci z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej, psychologami i pedagogami.

Dzieci w grupach 7-8 – osobowych wezmą udział w zajęciach trwających około 2,5 godziny. Będą to sytuacje zadaniowe i zabawy grupowe.

Grupa I – 9.00-11.30, grupa II – 12.30-15.00.

Zapisy na konkretne spotkanie rekrutacyjne odbywać się będą telefonicznie w sekretariacie szkoły w dniach 15.01.2025 r. – 29.01.2025 r.(tel. 22 6434802, 508 091 331).

Do 3 dni przed spotkaniem rekrutacyjnego z dzieckiem należy przesłać kartę kandydata, ankietę informacyjną o dziecku oraz opis funkcjonowania dziecka w przedszkolu na adres: sekretariat@9sto.edu.pl.

Opłata za rekrutację wynosi 400 PLN. Opłatę wnoszą rodzice przelewem na konto szkoły z informacją: imię i nazwisko dziecka, rekrutacja do klasy 1, data spotkania rekrutacyjnego. Przed spotkaniem rekrutacyjnym prosimy o przesłanie potwierdzenia przelewu na adres: sekretariat@9sto.edu.pl

Dane do przelewu:

Szkoła Podstawowa nr 9 STO im. Wisławy Szymborskiej, ul. Wiolinowa 6, 02-785 Warszawa,

BankPekao

50 1240 6250 1111 0010 6517 2592

 

Rodzice (opiekunowie prawni) dzieci, które zostaną zakwalifikowane do II etapu, odbywają rozmowę z Dyrektorem lub upoważnioną przez niego osobą. Z rozmowy tej są zwolnieni rodzice, których dziecko jest już uczniem szkoły. Rozmowy będą odbywały się między 28.01.2025 r. a 10.02.2025 r.

Ogłoszenie listy dzieci przyjętych – do 28 lutego 2025 roku.

 

Rodziców zainteresowanych edukacją dziecka w naszej szkole zapraszamy do śledzenia strony internetowej i zakładki: https://9sto.edu.pl/rekrutacja-do-klas-pierwszych/

Mała motoryka – sprawne ręce

 

Rozwój umiejętności zwanych małą motoryką pomoże dziecku wykształcić zdolności takie jak: zapinanie, zawiązywanie sznurówek, które wiecznie się rozwiązują, ale przede wszystkim tak bardzo potrzebne w szkole i w domu – pisanie czy cięcie nożyczkami.

Przedstawiam Państwu kilka pomysłów na zabawy z dzieckiem. Można wykorzystać przedmioty dostępne w naszych domach lub kupić je za niewielkie pieniądze w najbliższym sklepie papierniczym. W tych zabawach ćwiczymy również koordynację wzrokowo-ruchową, czyli współdziałanie ręki i oka dziecka.

I jeszcze jedno – dzieci najlepiej bawią się w towarzystwie swojego rodzica…

Życzę udanej zabawy!

Monika Czajka, psycholog szkolny

Mała motoryka – sprawne ręce


Dojrzałość szkolna

Mamo! Tato!

Niedługo zostanę uczniem! Już nie mogę się doczekać! Sporo potrafię, ale wiele jeszcze muszę się nauczyć; pomóżcie mi, proszę, w przygotowaniu się do tego ważnego momentu.

Bawcie się ze mną, świadomie wspierając moje umiejętności w zakresie syntezy i analizy słuchowej i wzrokowej, niezbędne w czasie nauki pisania i czytania:

  • Szukajmy wyrazów kończących się i zaczynających na daną literę, rozpoznawajmy głosy z otoczenia
  • Wyszukujmy szczegóły, którymi różnią się obrazki
  • Wskazujmy identyczne przedmioty lub te, które nie pasują do pozostałych
  • Kolorujmy razem według kodu lub dorysowujmy w kratkach brakującą połowę obrazka, rozwiązujmy labirynty
  • Układajmy puzzle

Wspierajcie mnie w zakresie rozumienia relacji przestrzennych typu:” nad”, „pod”, „przed”, „za” oraz odróżnianiu lewej i prawej strony:

  • Wspólnie układajmy historyjki obrazkowe oraz kompozycje z klocków, figur geometrycznych, patyczków
  • Rysujmy według instrukcji słownej
  • W czasie porządkowania pokoju poproście, bym położył misia na górnej półce, a kiedy będę nakrywał do stołu sprawdźcie, czy nóż i łyżka leżą po właściwej stronie
  • Gdy będę miał kłopot z ustaleniem lewej i prawej strony, poskaczcie ze mną chwilę, a potem razem poszukajmy serca; gdy już ustalę po której bije, zaznaczmy tę stronę np. zakładając frotkę
  • Bawcie się ze mną w poszukiwaczy, ukryjcie coś, co mam odnaleźć, a potem dawajcie mi wskazówki – „dwa kroki w lewo, trzy do przodu, jeden w prawo”

Bardzo chcę nauczyć się pisać, a Wy możecie mi pomóc w przygotowaniu się do nabycia tej umiejętności:

  • Zwracajcie uwagę na to jak trzymam kredki i ołówek; powinienem posługiwać się trzema palcami: kciukiem, środkowym i wskazującym
  • Inspirujcie mnie do podejmowania różnorodnych form aktywności plastycznej: malowanie palcami, nawlekanie koralików; przekładanie sznurków przez dziurki; lepienia z ciastoliny, plasteliny, masy solnej, rysowania; tworzenia wycinanek i wydzieranek; kalkowania, stemplowania

Wspomagajcie mnie w procesie samodzielnego rozwiązywania problemów, szukaniu rozwiązań i planowaniu kolejnych działań:

  • Nie podawajcie gotowych rozwiązań; pytajcie, co moim zdaniem, powinienem zrobić w danej sytuacji
  • Jeśli poproszę o naleśniki na obiad, sprawdźmy razem, czy mamy wszystkie potrzebne składniki, ułóżmy listę zakupów, wybierzmy się do sklepu, a potem razem przygotujmy obiad; bardzo chętnie pomogę
  • Zadawajcie mi zagadki – mogą być przeczytane z książek lub wymyślone przez Was; w czasie spaceru możemy bawić się w „rzecz, którą masz na myśli”; jeśli powiesz mi, że ”…ta rzecz jest niedaleko, jest brązowa i służy do odpoczynku w parku”- będę wiedział, że to ławka; potem ja zadam Wam zagadkę i zobaczę, czy sobie poradzicie z rozwiązaniem
  • Grajcie ze mną w gry polegające na zapamiętywaniu układu przedmiotów i określeniu, co się zmieniło, np. w czasie robienia zakupów poproście, żebym zamknął oczy, dołóżcie kolejną rzecz do koszyka a ja zgadnę co to

Nie zapominajcie o umiejętnościach komunikacyjnych, koniecznych do osiągnięcia sukcesu w szkole:

  • Rozmawiajcie ze mną codziennie, pytajcie o moje uczucia, zainteresowania, o to jak minął dzień w przedszkolu; zachęcajcie do opowiadania
  • Słuchajcie uważnie tego, co mam Wam do powiedzenia
  • Korygujcie moje błędy
  • Codziennie mi czytajcie

Pomóżcie mi dojrzale, adekwatnie do sytuacji reagować na sukcesy i porażki oraz zrozumieć w pewnym zakresie znaczenie obowiązku i odpowiedzialności za siebie:

  • Grajcie ze mną w gry planszowe typu „Chińczyk’; ważne jest przestrzeganie zasad gry i Wasza reakcja na moje zachowanie; w przypadku porażki pozostawcie mi czas na uspokojenie się, a następnie zaproponujcie kolejną partię; pokażcie mi, w jaki sposób Wy radzicie sobie z niepowodzeniem; przegrywając, nazywajcie uczucia: „Złości mnie, że przegrałem, ale gratuluję Ci wygranej”, „może następnym razem pójdzie mi lepiej”, „szkoda, że nie wygrałem, ale i tak się dobrze bawiłem”
  • Nauczcie mnie technik „samouspakajania”, np. poprzez powtarzanie w przypadku porażki mantry: „najważniejsze, że się starasz; nic nie szkodzi, jeśli Ci nie wychodzi, przecież się dopiero uczysz”
  • Powierzajcie mi obowiązki i odpowiedzialne zadania, oczywiście na miarę moich możliwości, np. podlewanie kwiatów, nakrywanie do stołu; każde wykonane zadanie nagradzajcie pochwałą
  • Jeśli jestem znudzony, rozdrażniony lub zmęczony, przerwijmy pracę; chwalcie mnie za to, co już udało mi się osiągnąć; ustalmy, kiedy zadanie ma być wykonane i kontynuujmy pacę zgodnie z ustaleniami

Zwróćcie uwagę czy:

  • Chętnie uczestniczę w zabawach i grach ruchowych
  • Potrafię jeździć na rowerze, łyżwach, rolkach
  • Jestem w stanie zachować określoną pozycję ciała przez jakiś czas (spokojnie stać, siedzieć)
  • Potrafię się samodzielnie ubrać, zjeść posiłek, korzystać z toalety
  • Dobrze widzę i słyszę
  • Męczę się szybciej niż moi rówieśnicy
  • Prawidłowo wymieniam wszystkie głoski

Wasz przyszły wzorowy uczeń