20 września klasy 5 pojechały do Torunia. Po przyjeździe na miejsce graliśmy w grę miejską, którą rozpoczęliśmy w Ratuszu Miejskim na Starym Rynku. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy (klasa A i klasa B) i  ruszyliśmy na Starówkę, aby rozwiązywać zadania. Gdy wykonaliśmy wszystkie, wróciliśmy do Ratusza Miejskiego. Tam pani przewodniczka ogłosiła wyniki oraz podarowała nam pierniki.

Po grze miejskiej poszliśmy do restauracji  na obiad, a następnie do Żywego Muzeum Piernika, gdzie sami mieliśmy zrobić pierniki. Niestety, tych pierników nie zjedliśmy, ale mogliśmy udekorować inne pierniki, przygotowane wcześniej przez fachowców  i te właśnie można było zjeść. Po męczących wypiekach poszliśmy kupować pamiątki na Starówce, a następnie udaliśmy się na kolację.  Spaliśmy w hostelu oddalonym kilka minut drogi od Starego Rynku. Tam mieliśmy czas na wspólne rozmowy, gry i zabawy.

Następnego dnia zwiedzaliśmy Młyn Wiedzy. Miejsce przypomina trochę Centrum Nauki Kopernik we Warszawie. Można tam ciekawie spędzać czas i dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy. Na koniec naszego pobytu w Toruniu udaliśmy się do Planetarium i byliśmy na seansie pt. „Kolorowy Kosmos”. Seans był bardzo interesujący.

W czasie drogi powrotnej  dużo ze sobą rozmawialiśmy i śmialiśmy się. Tak zakończyła się nasza wspólna, pierwsza i świetna podróż.